Ontdek je ideale klant.
Of je nog in de startersfase zit of al langer aan het ondernemen bent, een continue stroom van klanten met wie het prettig is om samen te werken is wat iedere ondernemer wil, toch!?
Mijn overtuiging is dat de essentiële eerste stap voor een constante stroom van klanten met wie je plezierig samenwerkt, het kennen van jouw ideale klant is.
Herken jij jezelf in een of meerdere van onderstaande situaties?
Je worstelt nog met het creëren van een continue stroom nieuwe klanten.
Je hebt wel klanten, maar de toestroom loopt de laatste tijd terug.
Je ervaart bij bepaalde klanten een energielek en ze behalen niet de gewenste resultaten.
Je voelt dat je huidige klanten niet meer aansluiten bij je eigen groei en ervaring.
Je vindt veel verschillende type klanten leuk en kunt niet kiezen wat leidt tot een gebrek aan focus.
'Je krijgt waar je op focust... dus focus op wat je wilt.'
Wat levert het hebben van een ideale klant je op?
Jouw ideale klant is degene met wie jij het allerliefste samenwerkt, en dat is wederzijds. Je begrijpt de uitdagingen van jouw ideale klant omdat je ze zelf hebt ervaren of er veel kennis over hebt vergaard. Jij weet hoe je ze kunt helpen, en zij behalen de beste resultaten bij jou.
Deze klanten beschouwen jou als een expert, waarderen jouw toegevoegde waarde en zijn bereid ervoor te betalen. Ze worden je ambassadeurs en verwijzen graag anderen naar jou door.
Maar er is meer! Het kennen van je ideale klant is cruciaal voor het ontwikkelen van een passend aanbod. Als je weet wie het is, kun je hun problemen en uitdagingen concreet formuleren en daarop je aanbod afstemmen.
En even belangrijk, je herkent ze als ze voor ‘je neus staan’ en kunt ze makkelijker zelf actief benaderen, omdat je weet wie ze zijn en waar ze zich bevinden. Dit maakt de keuze voor social media kanalen en netwerkbijeenkomsten eenvoudiger.
Een duidelijk beeld van jouw ideale klant is dus van groot belang om proactief te werk te gaan.
Ik help je graag met het ontdekken van jouw ideale klant.
Module:
Ontdek je ideale klant
In deze Module brengen we jouw ideale klant glashelder in beeld.
We definiëren scherp de problemen en uitdagingen van die ideale klant.
Vervolgens formuleren we je marketingboodschap en kijken we hoe je deze klant effectief kunt bereiken.
Na deze module heb je niet alleen een helder beeld van jouw ideale klant, maar ook van hun problemen en verlangens. Je weet hoe je ze kunt bereiken, en je hebt waardevolle input voor je websiteteksten en social media posts.
Deze module bestaat uit 3 sessies van 1 ½ tot 2 uur en 3 thuiswerkopdrachten.
Jouw investering voor deze Module bedraag 750 euro excl BTW, inclusief mijn voorbereidingstijd en verslaglegging.
Module:
Ontwerp een aantrekkelijk aanbod.
Wil je ook samen een passend aanbod ontwikkelen voor je ideale klant?
Dat kan met de Module Ontwerp een aantrekkelijk aanbod.
Deze module bestaat uit een dagdeel coaching van 4 ½ uur.
Hierbij gaan we stap voor stap een aanbod/traject ontwikkelen waarbij jouw klant alle kennis en ervaring die je hebt bij jou afneemt (high-end aanbod). Tevens wordt hierbij jouw werkwijze in kaart gebracht.
Jouw investering voor deze module bedraagt 599,00 euro voor 4 1/2 uur coaching.
Laten we samen werken aan een continue stroom van ideale klanten. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend gesprek en ontdek hoe ik je kan ondersteunen bij het bereiken van jouw ondernemersdoelen.
Wat zeggen mijn klanten?
Nu ik een tijd onderweg ben als ondernemer merkte ik dat mijn aanbod niet meer echt goed aansloot bij wat ik doe. Mijn groei en ervaring kwamen er niet in terug. In woorden kon ik het wel goed toelichten, maar dat was niet terug te lezen op mijn website of socials.
Met Anja ben ik coaching aangegaan om mijn aanbod te concretiseren. Wat ik prettig vind aan Anja is dat ze goed door vraagt, en ook inhoudelijk goed meedenkt. Daarnaast observeert ze je talenten goed, waardoor je weer nieuwe dingen ontdekt.
Anja heeft een snelle methode en een kordate manier van werken. Met de resultaten kun je meteen aan de slag. Ik heb er zelf genoeg content voor de komende jaren uitgehaald.
En dat is precies waarom ik andere ondernemers zou aanraden om coaching met Anja te gunnen. Door deze stap te zetten sta je weer steviger op je benen om de wereld te veroveren!
Al vele jaren heb ik mijn bedrijf en meestal komen mijn klanten als vanzelf bij mij.
Toch liep ik wel eens tegen problemen aan met klanten, waarbij ik achteraf moest toegeven, dat ik die problemen eigenlijk had kunnen verwachten en stom dat ik, tegen beter weten in, toch met die klant in zee was gegaan.
Totdat ik opnieuw tegen een klant aanliep die alle energie uit mij wegzoog en waarbij het me ook niet lukte om het gewenste resultaat te bereiken. Notabene was dat een terugkomende klant, dus ik dat helemaal beter kunnen weten.
Ik begon steeds meer te twijfelen of ik nog wel zin had om door te gaan met mijn bedrijf.
Dat was het moment dat ik de nieuwsbrief van Anja las. Die nieuwsbrief ging over de vraag wie nu eigenlijk je ideale klant is. Ik moest toegeven dat ik dat eigenlijk niet precies wist.
Al tijdens de eerste sessie bij Anja, was het voor mij een soort openbaring. Door haar vragen en door vervolgens de antwoorden op te schrijven op de flip over, zag ik opeens wie mijn ideale klant was en vooral ook waarom. Door de verschillende sessies bij Anja heb ik veel dingen ontdekt en hebben mij ook meteen aangezet tot actie.
Ik kreeg veel positieve energie door de coaching en ben heel blij dat ik die coaching heb gedaan.
Als startende ondernemer pakte ik iedere opdracht en iedere klant met beide handen aan. In mijn optiek was iedere betalende klant een ideale klant. Met het gevolg dat ik geen focus had, werk deed dat ik niet zo leuk vind en steeds minder plezier kreeg in mijn werk.
Dat was niet wat ik voor ogen had toen ik voor mezelf begon. Ik had al wat goede ervaring met Anja vanuit het ZAAI-traject en ben daarom een coaching traject bij haar gestart.
Ik heb veel leermoment gehad, maar een belangrijk moment is toch wel het besef dat je ook gewoon ‘nee’ kunt zeggen tegen een klant en opdracht als deze niet bij je past.
Anja heeft mij geholpen om mijn ideale klant te herkennen en dicht bij mezelf te blijven. Gaat het altijd goed? Helaas zeg ik nog steeds wel eens ‘ja’ waar ik ‘nee’ had moeten zeggen. Maar ik kan deze situatie nu veel eerder herkennen en bijsturen en ik heb geleerd vooral niet te streng te zijn voor mezelf :-).
Ik vond de directe manier van coaching van Anja heel fijn. Anja kan je goed een spiegel voorhouden. Heel confronterend af en toe maar voor mij een manier die werkt. Anja heeft me geholpen een aantal grote stappen te zetten als ondernemer en nog belangrijker om weer plezier te krijgen in mijn werk.
Anja heeft mij geholpen met het scherp krijgen van mijn ideale klant. Er ligt nu een concreet aanbod, passend bij de klant die ik graag wil en hoe ik wil ondernemen. De afgelopen vier maanden heeft mij ook heel erg geholpen om weer focus te krijgen op mijn doelen en hoe ik daar kan komen. Want Anja nam mij echt aan de hand mee door dit proces, stap voor stap. En dat gaf structuur. Ik heb weer zin om te ondernemen vanuit mijn kracht en daar ben ik Anja heel dankbaar voor!